Friday, November 28, 2008

Ada aku kesahhhh?

Pagi jumaatyang sejuk . Hujan tak henti-henti sejak petang semalam. jeans yg kat ampaian tu dah berapa kali kering dah berapa kali lembab der. Iya lah.. aku balik time ujan lebat menggila.. ada aku kesahhh? hehehe
Minggu ni cam tak produktif jek ( tah masa bila la plak aku ni produktif kan?) tambah-tambah semenjak bebudak nih takder... asal jek aku baca artikel kat journal skit.. taksampai spoloh menet.. mula la menguap bagai.. tapi time duk nak mengkhatamkan blog si Joe tuh... buntang jek bijik mata aku bacanya.. cam baca buku citer yg tak sabar2 kita nak tau ending dia camna.. ishh mid-lfe crisis betul la aku neyh... kekekek
Tapi berkat kesungguhan dan ke-dedikasian aku baca .. akhirnya malam tadi.. khatam la jugak aku blog mamat tu yg dah masuk tahun keempat tuh. bayangkan la... dalam satu bulan tu berpuluh2 entries dia post.. aku boleh abiskan baca dalam 1 jam. ishhh cam addicted la plak aku neyh.. kekeke
tapi dah khatam nih... rasa cam .. dah takder benda to look fwd to.. (walaupun kije yg menimbun atas meja aku makin lama makin byk.. list task tuh siap tampal lagik tuhh,,, kay screen pc.. tapi dari 2 minggu lepas aku rasa cam 1% jek yg aku buat... ada aku kesahhhh? kekekek)
Sementelah plak.. darjah kenestapan aku dah makin menurun.. fome wat may... entrie blog makosea yg menyakitkan ati ke.. aku malassssssss dah nak ambik port... aku nih kan.. dah nama nya piscean... memang la org bawah horoskop nih jenis yg suka hold grudges kan? yg ala-ala jenis menyimpan dendam kesumat ( simpan dendam jek.. takder la nak balas dendam pun.. ) so pasal maknoshea yg caKap dia tak buat apa2 salah pun kat aku.. yg apa yg dia tulis tu semua nya betul.. yg rasa apa yg terbetik dia otak dia tu.. dia boleh luahkan tanpa kira perasaang org lain.. yg dia rasa yg dia tu la besttt sgt.. yg rasa apa2 menda pun mesti go thru dia dulu sbb dia tu 'berkepentingan' orgnya... go on laa... sebab semenjak ssat aku dah baca apa yg dia tulis pasal aku yg aku nih maknoshea yg complicated sgttt. yg dia rasa dia nak kongsi ke-complicated-an aku ngan pembaca2 yg suka tulis komen kat blog dia.. teruskan lah perjuangan suci dia tu.. ada aku kesahhhhhh? yg penting.. aku dah tau apa impression dia kat aku... ( aku pun leh gak nak menyuarakan ketidakpuasan hati aku kat dia selama nih.. ) tapi aku diamkan jek lah... sebab bila berkawan nih.. prinsip aku senang jek.. ko sakit hati kat dia.. ko tak suka certain habits dia.. ko simpan jek ladalam ati...ko terima la dia seadanya.. ko tego dia dgn cara baik in person.. (takmain la sms or YM haprak tuh... sbb aku nih bukannya idup bergantung kat YM kan?)tidaklah aku nak bertegang leher thru sms lagi pun.. apa yg dia pikir tu betul or bagus.. teruskanlah.. sebabnya.. aku dah malas nak ambik port lagik..... dulu ada gak aku terpk kan maknosea2 yg penah jadik kawan aku tapi skrg... aku pikir diri sendiri jek la.. dan orang2 yg ada di samping aku bila aku memerlukan tanpa aku perlu meng-inform dorang yg aku nih sakit ke.. taklalu makan ke.. jatuh dalam bilik air ke... cam.. cam yg Joe kata.. org yg 'connected' ngan aku jek..senang cam tuh...
(cam nak menyentapz lagik jek entri ni.. hehehe)
idok la.. aku dah pendam menda nih dah lama.. tapi being me.. aku selalu buat endah tak endah jek ngan perasaan yg berkecamuk dlm otak aku nih.. some more, i have other things to worry about.. cam idup aku nih yg terumbang-ambing... in terms of my health.. Bukannya aku tak ingat waktu riang ria cuti skolah ngan maknosea2 yg bergelar 'kawan' aku satu ketika dulu.. but as time goes by.. aku semakin tua.. ada masanya aku mmg nak berseronok jek.. ala-ala merambu la kunun.. tapi skrg.. waima nak ke rumah abg aku masa weekend pun aku malas...aku lebih tennag duk kat rumah.. lepak kat sofa sambil duk tukar2 tukar channel astro tuh 5 minit skali.. kengkadang aku punya la malasnya.. sanggup makan apa yg ada kat dalam rumah jek drpd turun bawah belik nasik.. perasaan nak bersosial ngan orang tuh dah takder dah dalam idup aku tuh dah hilang sedikit demi sedikit.. aku nih kira bersosial la gak.. bersosial kat tempat kije.. sembang ngan 2 org kolig aku yg maha prihatin dan penyayang tuh.. cukup lah bagik aku.. ada maknosea yg hantar dan ambik aku kije hari2.. abg2 aku , adik2 aku.. itu pun dah ckup la bagik aku.. i dun need more.. apa yg ada kat sekeliling aku tuh pun aku dah bersyukur.. aku dah tak perlukan.. kawan2 berkaraoke ke.. kawan2 yg huha huha satu waktu dulu.. as Im not getting any younger some more... kira aku ni dah melalu satu transition period.. and im nearer to a fullstop.. so apa aku nak pikir lagi.. selain mengenang nasib diri and try not to whine much.. kekekeke...
arakian makanya... aku dah sebulat suara.. cuba untuk meng-ignorekan segala perasaan yg tak enak di kepala aku... aku taknak wat musuh sebenarnya.. tapi kalau aku dah sentapz.. korang ingat senang ke aku nak wat biasa balik ngan org yg menyebabkan sentapz aku tuh? hehehehehe....
yg lebih senang.. ko abaikan jek maknosea2 yg macam tu,, get on with yr life.. dan hapuskan lah memori2 daun pisang tu...
(bukannya aku takpenah buat pun cam tu... org yg aku dah taknak ingat.. sampai namanya pun aku erase kat dalam otak aku ni tau).. yeah yeah.. i know.. its not a noble thing to do tho.. tapi.. ada aku kesahhhh ekekeke?
ces... dlu beriya cakap taknak blog ni jadi saluran untuk meluahkan perasaan terpendam aku.. haaaaa.. kan aku dah cakap.. aku ni kadang2 jek boleh dipercayai kekekeek
Bukanya aku tak penah kecik ati ngan 'socalled friends' aku tuh dulu.. sbb aku ada lak gak beruasaha utk mengeruhkan yg jernih.. tapi kalau dah a few attempts pun failed.. malas der aku nak try agik.. as i believed time will heal the past.. tapi kalau dah nak heal tu.. ko ungkinkan isu lain yg takpenah aku terpikir pun... impossible la tak sentapz kan.,.. sbb aku nih... nak sentapz tgk keadan jek.. cam kalau ko duk tgh jalan berlenggang tapi ada org yg pegi tahan kaki kununnya nak bergurau.. pas tu ko jatuh... boleh ke ko nak senyum pas tu cakap kat org tu.. 'takpe.. aku suka.. ko wat la lagik.. aku suka cara ko gurau tu... aku takpe2.. in fact aku need that.. gurau yg menyebabkan lutut ko berdarah2 sebab itu akan menydarkan aku yg aku nih ghopa2nya ada kawan yg aku dah lama lupakan.. " boleh cam tu?hahahah
(malas der aku nak mention pasal sentap nih).. sebab kalau betul la firasat aku.. aku seboleh2nya taknak simpan menda cam ni lama2... ko dah sentap.. time tuu gak ..ko kuarkan.. pas tu dah.. jgn la nak pi korek2 yg lama tuh.. pas tu mention lagi 3-4 bulan kemudian.. ).. ish cakap taknak mention lagi word sentaps tu...
Dah le kan?
Itu la.. kengkadang aku rasa bagus lagik kawan ngan lelaki.. apa yg dorang tak gemar kat aku.. cakap terus terang... kalau aku sentapz (ish tercakap lagik) pun.. time tu jek la.. tapi kurang2nya aku boleh la try to improvise myself.. ataupun ko tanyakan ke.. apsal aku wat cam tu ke.. daripada duk assume bagai.. pas tu publish kat blog hahahaha... ( eh kalau aku sendiri ckp.. takpe.. ni to 'read' it from someone else.. yg aku anggap kawan.. pas tu the way org tu tulis ... ( memang la ko rasa takder salahnya ngan ayat tu. tapii kalau ko ada kat tempat aku.. tambah plak dgn hati kristal aku nih hahahah... baca dgn intonasi aku.. nampak sgt ayat tak ok tu jadik cam kutukan terang2an.. pas tu ada plak komen dari tah sapa2 yglangsung tak kenal aku.. .. come on la.. i can take critics ok.. tapi inh person la.. bukan nya kat dlm forum ( ishh nak sentap lagik ke nihhh)
eh tak leh nak sambung lagi dah...sesi gossip kat phone lak..

No comments: