Wednesday, November 19, 2008

Uish tak sepatutnya aku post entry sbb akunya resolusi menjelang tahun baru ni ( yang ku rasa cam nak start mulai dr sekarang le kan) ialah mengepos entri paling byk pun 2 entries/week. Boleh kan?
Sebbanya aku ni kan.. time aku rasa cam penuh jek kpala otak aku mengarang ayat2 yg sedap didengar oleh diri aku sendiri, time tu la aku tgh nak terbongkang atas katil nak lelap.. dan sementelah aku ni bukannya a 'natural writer', idok la aku bingkas bangun dan terus cari pen dan kertas ka, laptop ke hapa ka utk menyimpan segala intipati yg tetiba jek terukir dgn bagusnya kat kpala otak aku nih...
sebaliknya aku terus jek tido.. dgn tagline-esok2 la aku poskan .. ( kalau la aku masih boleh ingat apa yg aku nak tulis)..
nampak sgt aku nih bukan seorang blogger tegar kan?
tapiiiiiiiiii.. semenjak 2-3 hari ni.. aku dah ter'hooked' with satu blog ni... tu pun aku came across the blog bila aku bloghopping kat list blog si pakcik shahe... aku biasanya jadi slient reader jek kat mana2 blog yg aku baca n usually aku takkan pegi blog yg sama lebih dr 3 kali.. tu pun still aku bloghopping dr llist blog pakcik tu ha,,
tapi tis time around.. tetiba aku terus 'tersangkut' kat blog tu.. aku baca dr first entry yg ada kat situ which started a few years back.. sekarang aku baru abis baca previous entries yg dipos masa bulan April 2005... satu malam leh la aku baca ( dgn speed readingnya) previoeus posts-nya selama 2 bln gitu...
so nak aku habiskan sampai post terkini tu.. aku tatau la brp belas malam lagik aku nak kena bersengkang mata and 'burning d midnite oil" -makin rabun la aku pas ni..
ishh.. kalah zaman aku buat tesisi doctorate aku dulu tu ha....
tapi seriously... aku suka the way he wrote it... the way he narrated dianya susah payah struggling kat bumi amerika tu.. i cud imagine dat...
bila dia post conversations dia with his sister kat ICQ tuh.. aku pun turut sama ber-emosi.. sambil menituskan ayaqmata...
dan byk menda kat dalam entries dia tu.. aku rasa nak quote bcos somehow aku bleh rasa..ada gak yg kena kat btg idung aku...
pokoknya ... (ridwan) bak kata ustaz aku yg bermama ridzwan dlu tuh. aku mmg dah addicted la baca blog tu.. and last nite aku duk pulun baca dr kul 8 sampai kul 12 malam... dan hasilnya... aku duk mimpi aku kat bumi amerika gak.. sama cam blog tuh... hahaha gila ke hapa ko nih macik...
so hari ni aku kurangkan la masa bacaan aku.. aku stop kul 10.. sbb aku taknak la mimpi aku duk amerika lagik malam ni... sbb hajatnya aku ingat aku nak mimpi aku ada kat paris ke, rome ke.. malam ni.. (bley?)...
iya la.. abis, time kije aku taknak la baca blog dia.. sbb aku ni kan.. kalau dah menarik ati sgt tu.. drag la plak masa yg aku seppatutnya buat kije tapi aku gunakan utk baca blog... curi tulang belakamgnamanya tu... !
tapi idak le aku nafikan.. aku pun ada gak post entries masa kije tapi itu la.. ingatnya nak tulis barang sebaris dua ayat jek.. tetapi.. haa cam entri ni la.. berje;a2 la plak aku menyambungnya...
aku tak linkkan pun blog dia kat blog aku ni.. sbbnya aku dah hapal pun url dia...
so.....aku masuk tido dulu la yek... cammm.. bosan jek kan entri aku nih kan.. byk2 citer yg menarik berlaku.. ini jek yg aku buleh tulis? tak sglamer langsung kan...
memangg!
dah... malam ni aku ingat nak mimpi naik emirates pi dubai ler.. ada kat blog mana tah.. aku intai dia cakap dianya dream place ialah dubai sana tuhh...
ishh aku dah black list dubai tuh.. esp airport dia yg tak semengah tuh... ( aku rasa ada tulis dlm prev entries)... mmg aku dah black list dubai airport tuhh....ptuih...(tak relevannya tetiba aku mention pasal dubai ni plak)
tetiba nak emo.... ish complicated aku nih....
p.s tetiba teringat something abt complicated thingy kat blog yg aku ikuti tuh... ada something ygdia tulis yg aku rasa nak quote kat sini.. tapi aku dah lupa entry bulan brapa.. --nyelasal tak bookmark kan.. ishh
selamat malam malaysia....

1 comment:

Life's Like That said...

motif? haha