Wednesday, April 28, 2004

Gerimis di hati..

baru sejam lepas, hp aku berbunyi, lagu cindai...hmm eran gak aku.. pakcik cakap hp dia ilang, someone broke into his car... takkan dah jumpa kot..
aku angkat.. suara pompuan ygcakap.. hati aku dah rasa tak sedap..
"Ida, Dr Shah ada call Ida tak?" lembut je suara tu bertanya tapi.. aku ingat lagi.. ni suara pompuan yg sama call aku sethn lepas masa aku belum ada apa2 ngan pakcik..
Perut aku dah mula sakit..
"hmm ni sapa ni?"
Bini Dr Shah...
Dah... sama cama sethn lps, cuma versi kali ni lain skit.. selepas /makcik/ tu mencarut dan melepaskan geramnya akt aku selama beberapa minit. aku off kan hp.. perasaan aku masa tu? beku.. kaku
hmmm ntah lah.. aku malas dah nak pikir ini semua. cuma satu je kata kuncinya... kalau mmg pakcik dah kawin. memang silap aku la tak siasat lebih lanjut. Dah setahun, pompuan sama gak call aku dulu.. tapi aku ngan pakcik masa tu takder apa2..jumpa pun sekali je masa tu..
pakcik ada bagitau pas tu bila hbgn kami dah mula berputik yg tu adik dia,, been protective..
ntah le.. agaknya ALLAH nak bagi petunjuk kat aku,.. sebelum perasaan aku makin kuat kat pakcik..
Salah aku gak.. aku 99.9% confident he's a widower. ye la.. abis bajui semua pun antar laundry. aku sellau nampak kat dalam keter dia..
agaknya aku mmg org 'cool' cewahh.. i ll take tis calmly. Ya la... nak dikesalkan? aku gak yg tongong.. tapi klu mmg dia dah kawin.. ( siap aku dapat sms dr bini dia lag tu.. berbunyi" pas ni nahas la ko,, bini2 dia dah tau""
bini2 dia tuuuu...
Ntah.. aku mmg dah was was dgn hbgn aku ngan apkcik ni.. cam tak der kesudahannya..
rupa2nya ini la kesudahannya.. aminnn
sedih gak.. tapi.. kalau gaya nya abis cam ni.. nak menyampah ada lagi aku.. setahn aku ditipunya.. nasib baik.. prepaid aku tu dia yg sponsor.. klu tak... abiskan masa ngan duit je aku duk sms dia
buka buku baru.. tutup buku lama pas ni..
sekurangnya2 aku bersyukur ALLAH sempat lagi menyedarkan aku sebelum aku terpesong jauh..ya la.. bercinta ngan laki org ni payah beb...
aku pun sedaya upaya nak mengelakkan is dr berlaku..
nasib baik adik aku je yg tau pasal ni.. so takpayah la aku nak kena xplain kat ramai org
bohong la aku klu cakap aku tak risau sekarang...
perasaan tgh bercelaru ni.. rasa cam nak pi cekik je pakcik tu
sementelah aku pun tgh konpius gak ni.. yg tepon aku tu bini dia ke adik dia as he claimed b4?
tapi aku dah nekad.. kalau tu bukan bini dia sekalipun.. aku nak putuskan gak hbgn aku ngan pakcik..
aku rasa dah takder gunanya..
plenty of fishes in the sea...
haaa.. senang je cakap.. tapi rasanya selepas ni.. aku dah takleh syg lelaki lain macam aku syg pakcik yg tua dan buruk tu...
betul.. love is blind...
and i was too blind to realise the truth..
padan muka aku !
tapi dalam hati ini... bak kata zamani.
dalam tak sedar ku menangis....
huhuhuhu.....
hmmm ntah le.. agaknya begini la hidup manusia.. sekejap suka.. sekejap duka...
bilakah akan tiba bahagia di hati ni...

No comments: