Saturday, February 06, 2010

Tak perlu tajuk.. buat semak je

Hari ini hari Sabtu bersamaan 6 hb Februari 2010. Dan akak rasa cam nak ber-entry la plak hari ni, besides all the laziness and the tots of how much time u spent writing an entry. More than an hour ok.. walaupun untuk entry yang ciput.. serious.. tat's why akak pikir 2-3 kali kalau nak post entry kat opis.. as I feel like I can do other better things ie tulis report ke.. marking paper ke kalau kat opis..
Taaaapiii.. kalau kat rumah tu lain la kan... as i have thousands and thousand of minutes of free time kat rumah... and then I ll have another notion.. of spending my free time at home by sleeping ke.. tengok tv ke.. rather than on my laptop and updating my blog.. (cess ada jek ngko alasan yekk).. tapi serious.. i cant imagine how all these blooger tegar can write like 3-4 entries/day... and can spend like hours to upload piccas etc.. sebab akak tak bolehhh okkkkkk ( walaupun zaman muda temaja dulu.. akak adalah chatter tegar whom can spend whole day to chat wth strangers..) tapi sekarang tidak lagi... sebab akak kan dah tua.. chatting2 bagai tu sudah tidak sesuai lagi okehhh..
Another thing, blogger tegar juga suka confide watever feelings inside them into writings and blogs are such a good medium.. tapi itu la walaup blog akak ni takder pun org baca tapi akak rasa cam tak sampai hati nak curahkan segala perasaan akak kat sini.. well there are time that i feel like venting out ( cam pagi tadik.. akak rasa sangat disappointed sgt becaouse pusat KOKO didnt invite me to be come as one of the facis for the next FS.. despite of my aplication form yang akak hantar awal.. tapi dorang tak panggil akak ( and i suspect this is due to the not so good evaluation from the previous students in my group, walaupun akak yakin dorang bagi evaluation bagus, tapi sebab numbering yang cam mengkonpiuskan dorang yg eventually evlauation facis tu dorang isi number yang lain la..) im very sure of dat.. tapi itu la... (macam kes nak sedapkan hati je).. of course we cannot depend on the students' evaluation kan.. tapi betul la i m not a good faci kot.. prev sem mine was above 4.5 pre...there goes my budget for jogja trip.... huwaaaaa..
See.. i managed to let my hair down a bit gak kat sini kan....
Im bringing back works from the office... gigih nak buat kije kat rumah untuk merawat hati yang lara...
I know i lead a mundane life nowadays.. pegi balik kije during weekdays.. and no excitement during weekend due to my hibernating life style.. am too lazy to visit siblings as my bro yg sorang tu asyik la pi outstation.. the nephews r too bz ( bz main PS) to attend their lone auntie... so i d rather stay at home instead.. at least duk rumah leh gak la shed off a few calories dengan membasuh pinggan mangkuk, perati the picabot vacuuming for me by controlling the remote, sidai kain angkat kain...etc.. ( yes its stil mundane jows for a few)
I dun even go back for CNY.. cos i tot there'd be unsurprised event occur at that time,, tapiiii na n ado.. which actually add more salt to my wound..seroiously I think i m such a fialure for a lotof things.. ( but im not revealing myself la.. katerr blog is not the media for confiding.. hahhaaha)
and also I have a few procrastinating task... due to my... ermm.. lacking skill of driving... nak gi mana2 on weeeknd harus laaaaaa pikir 10 kali (or more) whether i have the gut to ask other favours from my weekday driver... tambah2 plak kat area sg chua ni agak segan untuk menapak ke depan naik cab.. and of course i know they r gonna charge me likeeee.. waaayy more than the normal fare...
Im making myself bz-ier.. tapi tu la.. dah nature manusis.. dah bz complain la plak... pas tu dah byk sangat free.. complainnn jugakkkkkk...
so akak think.. im gonna sit down silently, watching AFC kat astro, drooling over the food ( tapi nak masak malas) while typing my report... I need an extra budget for the jogja trip ni.. i need watever works that wud give me some extra income.. ( except for stripping2 and whoring)..
ok la.. dah more than 30 mins already... ciao..

No comments: