Monday, October 27, 2008

And outta sudden...

Tidak la sudden sangat pun.. daku tetiba terasa nak hapdet blog ni ( walaupun in my previous entry i have bade my goodbye).. iya buruk siku la sangat aku ni kan?
dan tika dan saat ini.. aku terasa tersangat la mual dan ala2 nak muntah gitew....
sbb tadik aku pi goreng french fries yg dah berminggu duk dlm fridge.. lepas tu bila makan daku terasa cam penuh dgn limpahan minyak rasanya (walaupun dah jenuh aku mengesat2 kat tisu)..
dan tekak masih lagi trasa mula walaupun telah dibilas (bilas?) dengan lipton clear green tea ( yg penuh dgn antioksidan itu)..
Rasakan la makcik kan? Bukan kan akan selamat kalau makan jek sekut 'yaacob
cream cracker yg low-salt dan hi-fibre itu? ( sebenarnya itu la diet makcik semenjak 2menjak terasa malas nak turun walaupun setengah pelaung sajork daripda kedai easy mart yg skrang dah beroperasi 18 jam sajorkk.. ( tiada motif disini yerk tuanpuan)
Alkisahnya... sudah beberapa purnama daku tidak meng-exercisekan kaki ini untk melintas jalan waima ke kedai mamak diseberang jalan sana pun..
Motip? Adalah sorang hamba Allah ittew yg megakui sangat sayang pada makcik ini.. telah melarang keras makcik melintas kerana khuatir makcik akan dilanggar oleh kereta yg lalulalang dan sangat laju mengalahkan makcikn yg terkedek2 ala2 kura-kura ini...
Owh btw, makcik telah berjaya berjalan ke MekDonald dengan jaya pada malam ahad lepas yang jaraknya cuma 25 tapak saja daripada rumah makcik (which is equal to 5 tapak Sang Kelembai sajork ye tunapuan)..
dan tujuan makcik ke Mekdonald di dalam kepekatan malam ittew adalah tak lain tak bukan hendak membeli set fish deluxe ( setelah terpengaruh dgn iklan yg dilihat di tv saban malam, dan dengan bangganya.. makcik ingin mengumumkan.. ini adalah pertama kali makcik membaham MekDonald setelah hampir 2.5 bulan..
Ye.. satu tempoh yg agak lama ( yahooo... bangga sungguh hati ini), setelah makcik berazam untuk tidak 'membedal' sebarang produk MekDonald, setelah kali terakhir dilihat mentekedarah filet -o-fish (selama 2 hari berturut2) di Athens bulan Ogos lepas...

makcik yg kontrol ayu, tapi takayu pun masa tgh makan dgn kiutnya fries yg dicucuk kat garpu kecil.. kat McDonald Athens.. ada beskal yg digantung kat siling kat belakang tu.. tapi hampeh taknampakla plak kan..)
sementelah keesokan harinya makcik tetap la juga nak berposa, dan disebabkan sahur pagi tu macik cuma membaham semangkuk maggi tasty lite.. makaaaa haruslah makcik mengalami hipoglisemia bila dah dekat2 nak buka posa tu kan?
Nasib baik la, hamba Allah yg sangat sayangkan makcik itu telah membeli sebungkus nasik beryani di kedai mamak seberang jalan sana ( ya macik turut pegi menemani beliau walaupun hanya duduk dalam keter sajork).. dan itulah juadah makcik berbuka posa pada hari semalam...
tidak la sedap sgt... tetapi dalam keadaan yg dah rasa terawang -awangan, tetpa la macik membaham setengah bekas polisteren itu..
disebabkan lauknya adalah kari ayam mamak ( harus di ingatkan makcik tersengatla alergiknya dengan sebarang kuah bersantan, tak soker kekdahnya tau).. maka makan la jugak macik dengan linangan dan deraian airmata.. (sbb nak marah kat org yg beli nasik.. takbleh la plak kan depan rezeki) .. tapi tah kenapa la plak semalam cam sentimental smacam jek...
dan hari ini... macik telah pergi ke Noodle Station kat alamanda tu disebabkan dah 2 hari makcik mengidam nak makan noodle kat situ..
harus di ingatkan... noodle station ini.. sebenarnya ber-ibupejabat di Kota Bharu ( ha pandai la aku).. dan sebarang kedai2 makan yg berpusat di Kota Bharu dan telah dikembangkan sayapnya ke Pantai barat ini.. harus la disokong penuh oleh seorang anak jati Tanah Serendah Sekebun Bunga seperti macik ini tauu..
Tapi rasanya choices of noodles-nya tidak la sebanyak yg kat Kb so.. terpaksa lah makcik berpuas hati dengan springy noodlesnya sajorkk..
sangat sedap okehh.. hatta makcik telah 'ter'-order springy noodles with tomyam ala2 yg kat bangkok sana..
yer.. ada santan.. tapi makcik tetap la soker sbb rasa dia masam2.. dan cili jeruknya tersangat masam dan sedap.. ( airliur makcik masih meleleh mengenangkan cili hijau jeruknya tadi)
cecukup la citer pasal cili jeruk tadikk...
On 'gumbira' dan nervous note..
the parent will be coming tomorrow nite..
they will be beside me for the next Thursday event...
and for now.. macik cuma mengharapkan yang baik2 sahaja akan berlaku minggu hadapan...
Occay makcik?
yang ni betul2.. makcik kuar du;u yok.. Ada umo jumpa lagiks..

4 comments:

Life's Like That said...

makcik - i wish u all the very best - do come back wit a vengeance eh!!.. i am lokin forward to hear from u, more.

btw - saper eh, yg syg2 uol iteww? skendel eh! hahaha

Life's Like That said...

heh - mana comment aku? makcik tak approve ya? ohoooo..


ahaks

Anonymous said...

My love and positive thoughts for you, CC. Miss you..

IDA said...

heh aku baru pasan ada komen ko pacik.. sowi.. perlu approval la plak sebelum dipublish.. ishh