Tuesday, April 13, 2010

Gumbira

Motif akak berupdate tgh2 malam buta ni? ....
Sebagaimana tajuk di atas, kegumbiraan hati akak ini sebenarnya adalah disebabkan ( wahh ayat!).....
ok.. akak letakkan dalam point form yek ( nih gara2 baca thesis budak2 dah terikut2 ni..)
. akak dah selesai memarking 5 bijik thesis dengan jayanya.. disaat lecturer lain masih lagi terkial2 duk ambik draf students dorang.. (bab ni akak memang bo-layan. dah cakap submit 1 april, apa kes ko baru terhegeh2 nak submit DRAF on the 1st April? Ke diaorang ni memang tak paham arahan dalam bahasa Melayu. So akak dengan tegasnya merejecyt mana2 draf yang baru disubmit on dat day dan mengarahkan sebijik thesis yang lengkap dihantar dalam masa seminggu. ( tu kira akak masih lenient lagi pe..)
. akak dah berjaya mengahbiskan kerja-kerja lain. juga mengisi fail untuk audit.
. so semua dah settled. maka terhegeh2 juga la akak nak buat slide untuk presentation kat conference next week
. Akak akan ke Turki next week, alone.. tapi balik ada company. Sangat seronok juga rasanya sebab akak akan ke Antalya aka Turkish Riviera selama 5 hari di mana konferens diadakan. lepas tu stop kat istanbul 2 hari sementara menunggu flight. Best tak? best tak?
. owh lupa nak cakap. akak dapat lagi another colic last friday. Pukul 3 pagi akak ke A&E Hospital Serdang sebab dah tak tahan sakit sgt. It seemed dat kidney stone yg diblasted 6 months ago, has recurred again.
. Owh lagi satu, setelah 9 bulan akak berjaya tidak di 'jab' dengan depo, akak sudah tewas hari ni.. sebab obstetrician tu nasihatkan akak ambik balik pil perancang, and this time secara oral.. akak redha jek la. owh and they found out ada fibroid sebesar 3x3 cm yang tidak merbahaya mengikut dokter. i gained 2.5 kg after 4 months.
. Nephew akak yang baru sebulan masuk SMS Alam Shah mogok tak nak balik skolah semula last sunday, yang membuatkan mak bapak beliau mati akal.. ( ikut hati nak rasanya pelempang jek budak tu)
. Akak pergi Setia Alam untuk melihat rumah baru abang akak di sana, yang ternyata tak mampu untuk akak membelinya hatta sebuah pondok pun kat sana..
. Muscle kat perut ni masih lagik sakit hasil muntah berkali-kali masa colic tu.. nak batuk pun sakit wooo....
Akak rasa itu jek laporan buat kali ini.. Akak akan membebel lagi when i came back from Turkey ya.. Harap2 nya selamat la perjalanan pergi dan balik..

No comments: